måndag, juni 30, 2008

Midsommar 08

Midsommar… dans kring grodorna, hoppa stång och äta nubbe… eller?

Med förra sommarens ångestmidsommar i starkt minne har jag faktiskt haft lite svårt att se fram emot denna högtid i år. Ändra fram tills att J kom med förslaget att fira med hans föräldrar hemma hos dom i Gävle. Visst var det jättenervöst att tillbringa tre dagar tillsammans med dom. Tänk om dom inte gillar mig, tänk om jag gör bort mig etc. Såklart att man vill göra ett gott intryck på ens pojkväns släkt.
Men faktiskt, jag tror inte jag gjorde bort mig, inte så mycket i alla fall. Och jag hade en otroligt trevlig midsommar. Det är svårt att komma ihåg när jag senast firade en så trevlig, avslappnad och härlig midsommar. Inga bråk, inga tjafs och ingen fylla. Helt underbart.

Vi kom upp till Gävle på torsdagskvällen, efter en otroligt underbar torsdag fm (berättar sen), lagom till en sen middag med räkor, lax och annat smaskigt.
Fredag och midsommar. Vaknade till strålande sol och en underbar, uppdukad, frukost. Tänk vad skönt det är att få bli lite bortskämd :) Efter en sväng på stan var det dags för sillunch, som traditionen bjuder. Efter maten somnade både jag och J gott i sängen, det är ju jobbigt att äta så här mycket. Vi kravlar oss ur lakanen och fixa ordning oss inför middagen ute på stan. En kort promenad tar oss till restaurangen, som för kvällen inte direkt är fullbokad. En god fördrink, en underbar havskatt och en ljuvlig dessert senare rullar vi sakta hem. Hem till mer vin och en omgång av Stockholmsspelet.

Lördagen börjar precis som fredagen med en härlig frukost. Sedan blir det en 3,5 timmar lång promenad på stan som avslutas med en pizza och öl på den lokala krogen.

Kvällen avslutas med chokladfontänsdippning, fotboll och TP. Sen stupade både jag och J i sängen.

Tack för en underbar midsommar helg.
Nu laddar vi inför Arvika (och en måndag som jag helst av allt vill slipa… men som kommer ge mig något så bra i fortsättningen)

Kram
Em

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida