tisdag, maj 20, 2008

Vem är Tim Davys


Jaha, då har jag läst klart Amberville av "Tim Davys". Amberville är en helt unik bok där karraktärerna är gosedjur och heter Eric Björn, Emma Kanin osv.

Boken är helt klart väldigt läsvärd. Med starka politiska idéer, underhållande handling och ett lustfyllt språk. Men det stora mysteriet är självklart. Vem är Tim Davys?

Så mycket vet vi. Det är en svensk... 2 personer på Bonnier (som gett ut boken) sägs vara de enda som vet vem det är.

Mina spekulationer:
Man, svensk musiker, ca 30-35 år, bor i Svensk storstad, har barn.

Rykten säger att han "pratade" i radio och där faktiskt erkände att han var man, musiker... osv. Men med tanke på hemlighetsmakeriet kring honom så var det självklart inte han själv som var där... så...

Stämmer mina spekulationer så tror jag att det är.. dadam... Håkan Hellström. Kanske inte den mest lättförklarade gissningen, men jag har mina misstankar. Får väl hoppas att det släpps vem det är inom ett par år i alla fall.

Ni som inte läst Amberville... gör det. Det är en bok som du aldrig trodde du skulle läsa!!!

Kram
Em


Tim Davys: Amberville
Bonniers, 2007
367 sidor
ISBN: 9100116076
ISBN13: 9789100116071

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida