tisdag, juni 03, 2008

Avelsplanerna lagda på hyllan


Det blev inga bebisar för lilla Debbie :(

I fredags skulle jag och J gå på bio. Biljetterna var köpta, middagen intagen och godiset låg och väntade i väskan. Då ringer mamma. Hon skulle hem till mig för att lämna ett par stolar och hade möts av Debbie, full med blod och slem i baken. En nedblodad soffa, matta, golv etc.

Det blev att sätta sig i en taxi hem för att ta hand om min lilla tjej. Väl hemma såg jag på en gång att jag var tvungen att åka in med henne. Så vi satte oss i en taxi in till Djurakuren. Där konstaterades att det enda som gick att göra var att akut kastrera min lilla docka.

Efter ett par timmar fick vi komma tillbaka och hämta en väldigt omtöcknad Debbie.

Natten gick bra och hon har nu, 4 dagar senare, repat sig väldigt bra och både springer och hoppar hemma igen.

Men det blev inga fler Allfuzz bebisar. I dagsläget har jag inga planer på att köpa in någon ny hona. Jag har fortfarande inte hittat hem till Hetfield och Izzy och går i valet och kvalet hur jag ska göra med dem. J verkar rösta för att killarna ska vara kvar och att jag ska omplacera några av de andra. Men jag vet inte. Det känns konstigt hur jag än funderar på att göra.

I alla fall har jag en frisk Debbie hemma nu. Det är det absolut viktigaste.

Kram
Em

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida