tisdag, mars 27, 2007

Puss i vårsolen

Nu är faktiskt våren här. Visst det är sjukt kallt på mornarna men vilka eftermiddagar det har varit :) Äntligen!

Jag har varit lite dålig på att skriva.. men tiden räcker lixom inte riktigt till. Lägenheten ska fixas. Shit vad allt både tar tid och kostar massa pengar... och jag har förstått att jag inte klarar av allt själv. Sen kan jag ju erkänna att många kvällar/dagar/nätter spenderas med J. Mitt engagemang i annat försvinner lite... men så fort lägenheten är klar kan jag ju lägga den tiden på sånt där som borde göras igen :)


Om jag inte har skrämt iväg honom förståss... *suck* Fick i lördags natt ett litet (hummn kanske inte så litet) pms anfall och blev så där jobbigt ledsen och blödig. Jag som verkligen brukar gråta, neeej. Men det hjälpte väl till att det fanns ett par glas vin i kroppen och att det har varit en jobbig vecka. Både positivt och negativt. Har blivit lite ifrågasatt i vad jag vill med livet av vänner och bekanta. Vad jag ser för framtid osv. Det sätter igång en hel del grubblande, varesig man vill eller inte.


Jag lämnade ett tryggt förhållande som jag hade kunnat få ett ”vanligt” svensson liv med därför att det inte var rätt. Och nu är det lite läskigt... här har jag träffat en kille som jag tycker om, som jag har roligt med... på många plan *ler* och så ifrågasätts mina intentioner... mina framtidsplaner mm. När det jag verkligen vill är att bara njuta av den här tiden tillsammans med honom och mitt nya liv. Vad som sker sen... ja det vet varken du eller jag.


Så, jag hoppas att han kommer våga stanna kvar ett tag till. Ser fram emot en hel del saker vi har pratat om att göra. Vi börjar med inflyttningsfest på lördag... just nu är det 14 personer som kommer... kan bli lite trångt, men det löser sig :) Sen har vi blivit utbjudna till Anders och Jess över påsk. Det blir dock bara ett drygt dygn för oss då jag inte hittade kattvakt. Men det ska bli kul. Hoppas verkligen att vädret håller i sig.

Puss i vårsolen
Em

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida