fredag, februari 09, 2007

Jag tror det spökar i Vällingby!

Jag är helt klart inte menad att bo själv i ett hus.
I onsdags när jag kom hem skulle jag bara starta om servern (som jag inte hade kommit åt från jobbet på hela dagen). Kommer på att jag kanske först ska kolla om telefonen fungerar... och det gjorde den ju inte.
Startar om modemet och kollar telefonen. Allt funkar.
Kollar om jag kommer ut på nätet Nej! Kollar telefonen igen.. nej.
Duktiga lilla Bredbandsbolaget som sa att det kommer ta minst 3 veckor att flytta allt till min nya lägenhet har lyckats göra det på 6 dagar!!!!
Nu kom bara det jobbiga att jag då står utan tv (ganska skönt), telefon (ganska skönt det med men inte när jag hade 2 telefonmöten inplanerade på kvällen) internet (hade varit skönt om inte mailserven nu också ligger nere).
Aja.. det där kan ju lösa sig. Hade varit lättare om Jonas int evarit i Mexico så han hade kunnat hjälpa mig att sätta upp servern i min lägenhet... men jag får väl lyckas med det också. Ska bara få dit den (lite mycket att ta på tunnelbanan)

Fortsätter kvällen i samma anda.
Går in i arbetsrummet och tänder lampan.. och den exploderar. Som tur var inne i själva kupan... men jag hör hur glaset går sönder.
Jäklar stegen är i lägenheten.. och Jonas har tagit alla köksstolar. Ok får flytta ut datorn då.


Går ner i köket. Tänder lampan i kökstaket.. vad händer? Samma sak där också.

Jag är verkligen inte menad att bo själv i ett hus... *suck*. Men snart har jag möjlighet att flytta in i min lilla lägenhet. *jippie*
Helgen blir fullt upp... Lördag morgon ska jag och mamma måla. Ylva kommer över lite senare och sen åker vi till E-K för middag. Sen ska jag till Jess och passa hennes små katter. Söndag ska jag och pappa lägga golv och sen är det styrelsemöte på kvällen... jättebra när jag inte har någon telefon *suck*.
Ev ska jag ut i kväll också... men vi får se om tiden finns till det, skulle väl behöva packa ett par kartonger till.

Kram på er
Em

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida