torsdag, december 20, 2007

Hippo på äventyr

I morse sa pappa hej då till mig. Han sa att han ska åka bort några dagar och att jag inte kunde följa med. Något om en stor hund som skulle äta upp mig. Så istället skulle jag få följa med hem till henne… ja hon som nästan är min mamma… henne som jag har mysigt med på mornarna och så….


Först stoppet var på ”nästan mammas” jobb. Det var läskigt. Jag passade på att gömma mig i påsen.




Men allt som dagen gick blev det roligare att vara på ”nästan mammas” jobb. Jag hjälpte henne med datorn, jag var jätteduktig.



Men sen kom nästa läskighet…. En tvärbana!! Pappa vad är en tvärbana??? Det bullrade och var kallt.




Sen kom vi i all fall hem till ”nästan mamma”. Och där var det stora monster. Dom kommer jag inte bli kompis med!!!! Så det så.





NU sitter jag här och hjälper ”nästan mamma” att skriva så att du, pappa kan få följa mina äventyr.
Jag saknar dig….
Din Hippo






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida