onsdag, september 13, 2006

solen skiner utanför mitt fönster... kommer sommaren tillbaka?

Veckorna bara springer fram nu!
Bebisarna är drygt 2 veckor nu. Alla fem har öppnat ögonen och i måndags tog de sin första ”promenad” i lådan. Gick omkring, tittade runt. Puttade på varandra. Vertigo, killen, försökte slicka sig på tassen... Jo just det dom har fått namn allihopa nu.
Vertigo- bicolourhanen
Wild Honey- Bicolourhonan
Gloria- stora colourpointhonan
Sweetest Thing- mittedhonan
Yahweh- lilla colourpointhonan

Under helgen hade vi styrelsemöte med klubben. Otroligt mycket fick vi faktiskt gjort. Och trevligt hade vi. Tyvärr körde min mage ihop sig under lördagkvällen vilket resulterade i att jag inte kunde behålla någon mat på söndagen. Och tillråga på allt kom nackspärren tillbaka.
Men annars är allt bra :-)
Håller som bäst på med nummer 3 av trasdockan. Har äntligen hittat en redaktör som hjälper mig. Hon sitter nu och korrläser under tiden jag kan jobba med de statiska sidorna. Toppen.

Just det Curry är hemma nu igen. Han kom i lördags med Pia inför styrelsemötet. Han hade varit såååå duktig och inte sagt ett pip i bilen varken på väg ner eller på väg hem. Jag tror nog att jag inte ska åka bil med honom längre... då är han ju helt tokig, men med andra är han en ängel *suck*. De här dagarna har han tagit igen sig och faktiskt varit ganska lugn. Men det blir snart kastrering... han är både smal och kissig och nu kommer han få ett par kullar till efter sig så det känns ok. Hellre att han och katterna omkring honom mår bra.

Till helgen blir det katt, katt, katt igen. 2 dagar seminarie i uppsala. Ena med Susan Little en jätteduktig forskare som har hållit på hur länge som helst. Som ska prata om fertilitetsproblem, tidig kastrering mm.
Dag två, på söndagen har Sverak ett seminarie med flera olika talare... och flera av dessa ämnen var jätteintressanta tex vaccinationer, etik, juridik mm. så jag passade på att anmäla till det också.

Just det söndag... val. Har för första gången inte bestämt vad jag ska rösta på. Håller på att bli tokig.
Alla tester jag gör säger att jag ska rösta på MP, och det med ganska stor marginal. Har faktiskt röstat på dom tidigare i kommunalvalet när vi bodde i Sumpan... men jag vet inte.
Det var en jätteintressant partiledarutfrågning igår på 4:an... men ääää det är några dagar kvar. På fredag måste jag rösta (är ju inte hemma på söndag).

Kram
Em

Dagens bästa: på lunchen kan jag gå och hämta mitt träningskort.. nu jäklar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida