onsdag, augusti 05, 2009

U2 U2 U2!!!


Det var en magisk kväll… lördagen den 1 augusti 2009!
Den här konserten var den tredje jag sett med U2. Och den här gången fanns en intensitet, en glädje och en upprymdhet precis så som den jag såg under Elevationturnén i globen den 9 juli 2001. Visst var Vertigoturnén 2005 jättebra, men den här var mycket, mycket bättre.

Johan med öl och Em lyrisk (eller bara helt borta)!!

Jag går fortfarande som på små moln när jag tänker på lördagkvällen!

Markus Larson på Aftonbladet recenserade lördagens konsert på följande sätt:
… Men här räcker det egentligen med att nämna en låt – ”I still haven’t found what I’m lookin’ for”. Den kraft och kärlek som gruppen och publiken gemensamt skapar i gospelnumret är så omfattande och monumentalt att det påverkar resten av konserten. En meteorolog skulle ha klassat allsången som en orkan av klass fem.
Vi såg över huvud taget inte nåt liknande i fredags. Framför allt är det fascinerande att se hur Bono absorberar och växer av det sanslösa gensvaret. Innan låten tar slut är han så laddad att ögonen nästan lyser i mörkret. Det är som att någon stoppar in ett nytt batteri i marknadens största och mest arenarockande Duracellkanin. Läs hela recensionen här



Jag längtar redan till nästa gång jag får se Bono och gänget!
/Em

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida