onsdag, augusti 05, 2009

30 år...

Ja då var man 30 år! Trettio… vilken oändligt hög siffra. Men jag känner mig inte gammal, känner jag mig något annorlunda än för ett par år sedan? Jo kanske lite mognare, ganska mycket mer tillfreds med livet och bra mycket lyckligare. Är det vad som kommer med åldern?

Min 30-årsdag började med att min älskade Johan väckte mig med frukost på sängen. Med tårta och skumpa! Kan det bli bättre? Jo, för sen kom en hög, och då menar jag verkligen en HÖG med paket. Tack underbara du!
Jag fick en spikmatta, ett par skor, böcker, massa snygga underkläder, presentkort, en tröja, ett smycke… har säkert missat något, det var så överväldigande! Frukost!!

Efter frukosten packade vi ner det sista och begav oss till tåget som förde oss ner till Göteborg. Väl nere tog vi oss ut till vårt hotell och vilade ett tag innan vi bar oss av in till city igen och en härlig födelsedagsmiddag på Babar.

Morgonen efter vaknade vi av ett skyfall. Det fullkomligt öste ner utanför vårt fönster. Eftersom frukostmatsalen låg en kilometer från vår byggnad var det bara att ta på sig regnjackan och bege sig bort.
Em som spöke...

Lagom till vi tänkte åka in till city igen hade det dock slutat regna.

Senare på kvällen mötte vi upp Malin och hennes son för en middag på stan. Hade blivit rekommenderad ett ställe som heter Smaka. Det var tyvärr en väldigt blandad upplevelse. Maten var jättebra men den plats vi fått tilldelad var så full av mögellukt att det knappt gick att vara där. Jag har aldrig tidigare reagerat på mögel, men här kunde jag knappt andas, linserna höll på att ramla ut och huvudet började dunka. Det hjälpte något när de kom på att det gick att öppna en dörr för att få in lite luft. Men när den stängdes, lagom till att vi skulle avsluta huvudrätten kom allt tillbaka igen.
Efter den middagen var det bara att åka hem och lägga sig och sova!

Kram
Em

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida